han-yvonne-tanzania.reismee.nl

Arusha

20 t/m 22 september

Woensdagavond vertrokken we richting Schiphol om daar in t Best Western hotel te overnachten. Donderdag vroeg op om om 07.30 uur op Schiphol te zijn. Om 10.30 uur vertrokken we. Na een lange voorspoedige vlucht van 8 uur, landen we op t vliegveld Kilimanjaro. We stonden bijna als laatste in de rij om nog een visum te kopen. Dit duurde ruim 3 kwartier inclusief nog weer paspoortcontrole, foto's nemen en vingerafdrukken maken van alle vingers! Uiteindelijk staan we buiten en ontmoeten we onze medereizigers. We zouden met 11 man zijn maar er bleken er 2 niet gekomen te zijn. Dus rijden we in een minibus met 9 mensen naar onze eerste safari lodge. Na 1 uur en 30 min. komen we aan in een sfeervol hotel met leuke huisjes met daarin de kamers. Een schril contrast met t straatje waaraan het hotel ligt, een weggetje met enorme kuilen en armoedige huisjes. Toch lijkt t dat de mensen gelukkig zijn. Vrijdag hebben we een relaxt dagje bij t hotel, om lekker te acclimatiseren. Zaterdagmorgen onze eerste gamedrive (safaritocht). We vertrekken in 2 jeeps naar t Nationaal safaripark van Arusha. Na 1 uur zijn we in t park. Eerst een stukje gereden en de eerste dieren gespot. giraffes, wrattenzwijnen, zebra's, buffels en apen. Nu komt t! We blijken dus een wandeling te gaan maken van 2 uur, in t park! Dat hadden wij dus niet echt begrepen. Maar goed er ging een ranger mee die voorop liep met een geweer. Dit was om buffels af te schrikken. Leeuwen zijn hier niet dus dat scheelt. Er liepen ergens wel luipaarden maar niet in t stuk waar wij liepen. Tijdens de schitterende wandeling hebben we onze ogen uitgekeken! Groepen buffels, giraffes, wrattenzwijnen, en een wilde hond die daar alleen liep. Dit is zeer uitzonderlijk omdat deze altijd in groepen leven en zeldzaam zijn. Ook nog een prachtige waterval gezien die van Mount Meru naar beneden stroomde. De giraffes hebben we op nog geen 15 meter kunnen naderen, echt geweldig! Wat mooi! Na de wandeling weer in de Jeep. Onderweg steeds stoppen om foto's te maken of te filmen. Verschillende apen gezien, Ibissen en andere vogels. Na onze goedverzorgde meegebrachte lunch aan een meer reden we richting een zoutwatermeer. Bij de meren waren kraanvogels, nijlganzen, eenden en flamingo's. Verder nog waterbokken, andere bokjes en nog meer zebra's en giraffes gezien. Op het laatst zagen we nog bijzondere apen. Zwart met wit en en lange staart en lang haar. Daarna terug naar de lodge.

Thea

Geweldig!

Linda

Schitterende reis!
Moet aan onze vakantie denken van 2013 Zuid Afrika.
Dat jullie voor een olifant hard weg moesten lopen.

Inge

Wat een avontuur!!! Leuk om te lezen :-)

Wibbina

Prachtig Yvon! Fijn dat we weer mogen meegenieten!! Groetjes xxx