han-yvonne-tanzania.reismee.nl

Tarangire

24/ 25 sept 2017
Zaterdag vertrokken uit Arusha om 8 uur, voor een autorit van 2 uur naar het Tarangire National Park. Een groter park dan bij Arusha. We hebben enorm veel dieren gezien, o.a leeuwen, cheetah's, secretarisvogel, struisvogels, pelikanen, maraboes, flamingo's, gieren, zebra's, gnoes, giraffes, olifanten, gazelles en impala's. Van de meeste dieren zijn er enorm veel. Meer dan in Zuid Afrika. Omdat de dieren veel bij water te vinden zijn,zie je veel dieren omdat t het nu einde van t droge seizoen is. Het is ook erg dor en t stuift heel erg. We zagen een tweede groep leeuwen, die zoals dat heet, een kill hadden. Er lag een dode gnoe op een rivierbank. Ze wachten tot de avond met het opeten. Ondertussen bewaken zij de prooi omdat de gieren ook wel een hapje lusten. Later zien we baltsende struisvogels, die uiteindelijk ook tot paren overgingen. De Cheetah's waren een moeder en een jong. Sommige olifanten hebben we echt van heel dicht bij kunnen zien. Het was een prachtige dag! We hebben een mooie lodge en een schitterend uitzicht vanaf onze veranda . Maandag was een iets rustigere dag. We rijden naar een plaats in de buurt en maken daar een wandeling van 3 uur, waarbij we uitleg krijgen over de leefomstandigheden en lopen door een bananenplantage. Van een soort banaan wordt bier gemaakt. Bij een van de makers mogen we een beetje proeven. S'middags een paar uurtjes rust bij ons hotel, waar we prachtige foto's maken van alle vogels die we zien voor onze lodge. Om 4 uur gaan we nog een bezoek brengen aan de Masai. Erg leuk om deze mensen eens echt te ontmoeten en hun levenswijze te zien.

Thea

Oh, wat geweldig leuk!

Linda

Deze reis lijkt mij wel wat☺

Wibbina

Wat een mooie vakantie!! Neem maar een paar flesjes bier mee :-) ;-)