han-yvonne-tanzania.reismee.nl

Lake Manyara

26 september 2017
Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan Lake Manyara, wat een onderdeel is van een wildpark met de zelfde naam.t totale park en meer bestaat uit +- 680 km2 het park is ongeveer 380 km2. Vergeleken met het Tarangire park is dit park prachtig groen. Bij het meer zitten duizenden vogels. Geelbek ooievaars, pelikanen, ibissen, ganzen, witte, grijze, zwarte en bruine reigers, steltlopertjes, flamingo's en nog veel meer. Er liepen 2 nijlpaarden, buffels, zebra's en gnoe's om het meer heen. Tijdens de verdere gamedrive hebben we tussen de 40 en 50 olifanten gezien. We konden ze tot wel 3 meter naderen, geweldig! Later bij een van de groepjes wilde een jonge bull ons even imponeren, hij kwam met veel bombarie de bosjes uit in onze richting. De ranger zette de jeep direct in z'n achteruit waardoor hij de aanval afbrak. Er zijn best veel olifantenkalfjes bij. Erg leuk om dat te zien. We hebben verscheidene kingfishers (ijsvogels) gefotografeerd, prachtige vogeltjes en heel klein. Ook bee-eater's zagen we regelmatig, met diverse kleuren. Er liep een enorme groep van +- 100 Bavianen. Het is leuk om te zien hoe ze rustig hun gang gaan en aan de wandel zijn met jongen op hun rug of elkaar aan t vlooien zijn. Heel wat anders dan in een dierentuin. Bij t meer liep ook een kudde gnoe's van ook wel 100 dieren. We genieten met volle teugen van deze reis! Lunchen doen we buiten de auto op een picknickplaats, bij een uitzichtpunt. We krijgen een lunchbox mee. Apen en vogels proberen een graantje mee te pikken. Vaak lopen er ook andere dieren vlakbij. De komende 5 dagen hebben we geen internet!

Thea

..het leest als een sprookje! Prachtig!