han-yvonne-tanzania.reismee.nl

Ngorongoro krater

30-09-2017
Vanaf onze Crater tented lodge rijden we weer over het hobbel weggetje naar de ingang van de Ngorongoro krater. We hopen weer veel dieren te zien. Het eerste wat we tegenkomen zijn 2 jakhalzen, die hadden we nog niet gezien. Het is wel apart om in de kom van een krater te rijden. De vulkaan is heel lang geleden 1 keer uitgebarsten. Niemand weet precies hoe lang. Sinds mensenheugenis lopen er dieren rond. We zien de inmiddels vertrouwde dieren, zoals zebra's, gnoe's, buffels, olifanten, hyena's, bavianen, wrattenzwijnen, leeuwen en verschillende soorten vogels. De kraanvogel, de zwarte wouw, de secretaris vogel en een grote loopvogel waar we de naam niet meer van weten. In NL trap vogel. We hopen nog een luipaard te spotten en een neushoorn. Een luipaard hebben we niet gezien, wel in de verte een neushoorn. Ook zagen we een mannetjesleeuw die een auto onderplaste en doorliep zonder om te kijken. Dat was wel een beetje jammer van deze plek, je kunt niet heel dichtbij de dieren komen. En zelfs al heb je een camera met 40x optische zoom is het nog haast niet mogelijk om ze op de foto te krijgen. Maar ja t was toch een prachtige dag. Al begint de vermoeidheid wel toe te slaan. Al 9 dagen achter elkaar vroeg op en de hele dag in de auto, turen naar dieren en je op hijsen om staand betere foto's te kunnen maken. Maar t is de moeite waard! Morgen bezoeken we een stam van bosjesmannen en misschien nog een gamedrive s'middags. Dit hangt van de plaatselijke gids af die er bij is.