han-yvonne-tanzania.reismee.nl

Serengetti dag 2

28-09-2017
Vandaag weer op pad door het Serengeti national park. We zien onderweg verschillende roofvogels en gieren. Een groep hyena's hadden een dier gedood die ze samen verorberden. De gieren wachten weer op hun beurt en worden af en toe weg gejaagd. We komen weer een paar leeuwen tegen die lui onder een bosje liggen. Onze eerste krokodil gespot vandaag! En een poel vol met nijlpaarden, die probeerden hun rug nat te houden door met hun staartje te draaien. Grappig om te zien. T waren er wel een stuk of dertig! Later zagen we een eenzame rietbok en kwamen we een enorme troep gnoe's en zebra's tegen. Wel meer als duizend. Later weer een troep leeuwen. Op het moment dat wij met de jeep staan kijken, gaan er een leeuw en leeuwin de weg op en beginnen te paren. Dit was natuurlijk een uniek moment! Dat zie je niet altijd. Verderop zien we een groep zebra's een poel inlopen om te drinken. Ze zijn enorm op hun hoede en erg schrikkerig. Ze rennen dan ook ineens allemaal het water weer uit. Verderop heeft een troep leeuwen een zebra gedood. We zien een enorme troep buffels. Buffels hebben een soort uitkijkposten die rondom de groep gaan staan om de boel in de gaten te houden. Later zien we ook nog een cheetah die een rietbok heeft gedood. Ook zien we een dikdik, een heel klein soort antilope. Al met al hebben we inmiddels erg veel dieren gezien. Al lopen er in in de Serengeti en de Masai Mara (het deel van de vlakte in Kenia) 1,6 mln gnoe's en 500.000 zebra's rond.

Thea

Grote groepen! Leuk hoor!