han-yvonne-tanzania.reismee.nl

Serengetti dag 3

29-09-2017
Vanmorgen nog een rondje Serengeti national park. We rijden langs een hele grote groep impala's en zien verschillende groepen met olifanten en giraffes. Later zien we nog 4 mannetjes leeuwen die lekker in de zon lagen. Het lijkt of ze slapen, maar ze houden ons goed in de gaten. Af en toe gaan er een paar ogen open en kijken recht in de camera, prachtig! Er lag, de vorige dan, een dode zebra bij een poel, die nog niet aangevreten was. Vandaag kwamen we er weer langs en was er bijna niets meer van over. De laatste restjes werden door marabu's en gieren opgegeten. In de verte zagen we een groepje hyena's. Verderop zag je een gigantische groep van duizenden zebra's, er leek geen eind aan te komen. Op een rots in t landschap zagen we een leeuwin. Ze was aan t roepen, naar wat later bleek 2 welpjes, die verstopt zaten achter een bosje. De moeder was waarschijnlijk op jacht geweest en kwam haar jongen ophalen. Ze liepen met z'n drieën over de rotsen, zo mooi! Ze waren nog erg klein. Bij de uitgang van t park hebben we geluncht. We hebben met verbazing gekeken hoeveel locals er uit 1 bus kwamen. Na de lunch op naar de Ngorongoro krater. Waar wij vlakbij verblijven in de Crater forest lodge. Om hier te komen rijden we weer de zelfde slechte weg als toen we naar de Serengeti reden. Erg vermoeiend. T laatste stukje naar de lodge is een soort landweggetje tussen koffieplantages door. Het ligt echt in de middel of nowhere. Een mooi uitzicht op het regenwoud!

Thea

Wat leuk, moederleeuw die haar jongen roept!